Liikuntalinja Kauhajoen lukiossa

Liikuntalinja on tarkoitettu niille opiskelijoille, jotka haluavat hyödyntää mahdollisuuden panostaa urheiluun myös toisen asteen opiskelun aikana. Mukana ovat myös muut toisen asteen oppilaitokset Kauhajoella, oppilaitosten lukujärjestysten niin salliessa. Tällä hetkellä opiskelijoilla on mahdollisuus kolmeen (koripallossa viiteen) valmennustuntiin kouluviikon aikana normaalien liikuntavalintojen lisäksi.

Lajitarjonta linjalla heijastelee paikkakunnan urheiluseurojen harrastajamääriä; jo monena vuonna on toteutunut koripallo ja ns. monilajiryhmä = yksilölajien harrastajat. Kouluaikana tapahtuva lajiharjoitus mahdollista kaksi harjoitusta päivässä tai vaihtoehtoisesti yhden illan omistamisen pelkästään opiskelulle.

Liikuntalinjalaisten käytössä on lajiharjoitusten aikana kaupungin kaikki, erinomaiset harjoitustilat, koulun välittömässä läheisyydessä.

Lukuvuonna 2013-2014 linjalla toteutuu :

• koripallo, valmentajana Tristan Fay
  • yhdistetty jalkapallo/salibandy, valmentajana Tuomas Nikupeteri
  • yleisurheilu + lentopallo/pesäpallo, valmentajana Riitta Maunula-Craycroft

Lukuvuonna 2013-2014 liikuntalinjalla on 36 opiskelijaa, joista kaikki ovat Kauhajoen lukion oppilaita. Liikuntalinjalle haetaan yhteishaun yhteydessä, erillisellä lomakkeella. Liikuntalinjalle hakeutuvien
opiskelijoiden tulee olla jo mukana aktiivisessa valmennustoiminnassa. Lopullisen valinnan tekevät, liikunnanopettajat, valmentajat ja rehtori.