Hankkeissa tapahtuu ja blogeja kirjoitellaan

Kauhajoen lukio osallistuu lukuvuosina 2019 – 2021 peräti kahteen Erasmus+hankkeeseen: Water resources ja National Heritage – nimisiin hankkeisiin. Varsinaisia hankeblogeja ei ole vielä perustettu mutta ne linkitetään Kauhajoen lukion sivuille Blogit-osioon heti kun ne saadaan luotua.

Näiden hankkeiden lisäksi lukio on mukana Opetushallituksen LUKSIT-hankkeessa, joka liittyy vuoden 2021 opetussuunnitelmatyöhön. Uudessa opetussuunnitelmassa painotetaan mmun muassa kansainvälisyysosaamista, korkeakouluyhteistyötä sekä työelämäosaamista. Näiden tiimoilta kirjoittelemme hankeblogiin juttuja lukuvuoden mittaan.

Neljäntenä hankkeena mainittakoon Geopark-hanke, jossa Kauhajoki on mukana yhtenä toimijana. Kauhajoen lukio tekee yhteistyötä Kankaanpään Yhteislyseon kanssa ja mukana on muun muassa Kauhajoen Yhteiskoulu.

Kannattaa seurata myös fysiikka-blogia, jossa kerrotaan siitä, mitä fysiikan opetuksessa tehdään. Ensimmäisellä jaksolla fysiikan opiskelijat kävivät yritysvierailulla. Samaan blogiin tulee uutisia myös CERNiin suuntautuvasta tiedeleirikoulusta.

Maantiede-blogiakin päivitetään jälleen. Lukemista riittää ja tekemistä myös!